ליצמן: "יש כאלה שמתקשרים אליי כשהם באמבולנס, מצפים לקבלת פנים ממלכתית"

משה נתנאל No Comments on ליצמן: "יש כאלה שמתקשרים אליי כשהם באמבולנס, מצפים לקבלת פנים ממלכתית"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבריאות יעקב ליצמן התראיין הערב ל"מהדורה המרכזית" אצל אבי מימרן והגיב על קטיפתו את תואר השר הפופולרי ביותר לפי סקר "מאקו": "מדובר בפעם שנייה כבר, מראה ששר הבריאות עובד. ברור שהעיקר זאת סיעתא דשמיא".

הוא שיער כי הסיבה לפופולריות שלו היא בגלל שהוא "לא מתערב בדברים אחרים. לתפיסתי, שר הבריאות צריך להתערב רק בבריאות, שר הביטחון רק בביטחון, לא שכל שר נהיה מומחה בכל הדברים, אני לא אומר לביבי האם להיפגש עם אובמה, לא מבין בהכל, לא אוהב להתערב בדברים אחרים וכנראה שהציבור מעריך את זה".

על פעילותו במשרד הבריאות אמר ליצמן: "תתפלא לשמוע כמה דברים אני לומד, זאת קדנציה שנייה שלי במשרד, ולא דומה מה שקיבלתי בקדנציה הנוכחית לקודמת. המצב כעת יותר גרוע, המצב בחדרי מיון גרוע, אנחנו עובדים קשה לתקן את זה, בבריאות הנפש יש הרבה דברים לתקן ואני גם קורא לציבור מי שזקוק לטיפולים בבריאות הנפש ויש לו הצעות שיפנה אליי".

"היום בבוקר עשיתי ביקור פתע בבית חולים של בריאות הנפש בבאר יעקב, סיירתי שעה שלמה, אף אחד לא ידע שהגעתי, אני מתכוון לעשות את זה בתדירות גבוהה יותר. נתתי הוראה לאנשים הממונים במשרד שיעשו גם הם ביקורי פתע, לא צריך דווקא את השר, צריך שבבתי החולים ידעו שכל יום ושעה יכולים ליפול עליהם האחראים".

הוא אישר את הפרטים שהתפרסמו לפיהם לשכתו טיפלה ב-13,000 פניות במשך חמשה חודשים שהוא במשרד, "ביקשתי תוספת כוח אדם, קשה לי להשתלט על כל הפניות, אנשים התרגלו לפנות", הוא סקר את אופי הפניות "יש מקרים של תורים בבתי וקופות חולים, או תרופות שלא נמצאים בסל, יש גם כאלה שכשמזמינים את האמבולנס או בדרך לבית חולים מתקשרים, שיקבלו אותו בקבלת פנים מלכותית…".

על חוק הגיוס אמר ליצמן: "לא טוב ולא בריא להיכנס לפרטים. בס"ה הגענו למצב שיהיה מקובל על דעת כולם, יש נתון שבג"צ לא יוכל להתעלם ממנו: בדיון שהיה בכנסת הציגה ראש המל"ג נתון מעניין ולפיו בשנתיים האחרונות השתתפות החרדית באקדמיה ירדה, כששאלנו אותה מה ההסבר, היא ציינה מפורשותץשזה בגלל חוק הגיוס של הממשלה הקודמת, אז קם שר הביטחון באמצע ישיבת הממשלה ואמר שגם בגיוס המצב אותו דבר, ירידה במתגייסים החרדים בגלל חוק הגיוס בכפייה".

הוא לא שכח את לפיד, וציין כי הנתונים מעידים "בדיוק ההפך מסיפורי הסבתא שלפיד מספר לנו. אני מרגיש פה ניצחון אישי שלי, יש כאלו שחשבו שלפיד החליט לחזור בתשובה, וכעת מתברר שצדקתי במה שאמרתי, כעת הוא פתאום הוא תוקף".

על היחסים בתוך המפלגה אמר שר הבריאות כי "יש שיתו"פ ביני לבין גפני ופרוש, אנחנו עובדים ביחד על הכל", הוא חזר על סירובו להתפטר לטובת יעקב אשר "לא הייתה לי בעיה עם אשר, זה שהוא לא בפנים – הוא לא צריך לפנות אליי אלא לאחרים, אמרתי מהרגע הראשון, אני לא יודע מה זה נורבגיה, ולא הולך עם החוק הנורבגי".

לסיום סיפק ליצמן הערכה לא שגרתית על סיכויה של הממשלה להמשיך להתקיים: "תכניס טוב טוב לראש: כל זמן שהקואליציה היא עם 61 חכי"ם – תחזיק מעמד, 67 – זאת כבר בעיה, אם היא תגיע ל – 82 היא תיפול".



0 תגובות